Algemene Fysiotherapie

Klachten waarmee patiënten bij de fysiotherapeut komen, zijn zeer uiteenlopend:
– Pijn
– Krachtsvermindering
– Bewegingsbeperkingen
– Nabehandeling na een operatie of een fractuur
De aandoeningen kunnen bijvoorbeeld zijn ontstaan tijdens het sporten, het uitoefenen van werkzaamheden, door veroudering of door een ongeval.
Fysiotherapie kan toegepast worden bij verschillende klachten. Een belangrijke  groep vormen de klachten van het bewegingsapparaat, zoals rug- en nekpijn en problemen met de gewrichten. De pijn kan variëren van mensen die vrijwel  invalide zijn tot topsporters die door een blessure niet optimaal kunnen presteren.  Daarnaast speelt fysiotherapie een belangrijke rol bij de revalidatie na ongelukken of ziekte.

Een fysiotherapeut adviseert, begeleidt en behandelt bij stoornissen in houding  en/of bewegen. Dat kan zijn bij blessures van spieren, pezen, banden en gewrichten. Ook gevolgen van functiestoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen worden behandeld.
Een behandeling kan ook een begeleidend karakter hebben. Daarbij begeleidt de fysiotherapeut de patiënt in een  bepaald revalidatieproces of geeft daarin adviezen.
De behandeling kan verschillende vormen omvatten. Een van de bekendste is: massage. Hierbij wordt door verschillende handgrepen een therapeutisch doel  bereikt. Dat doel kan zijn: pijnvermindering, spierontspanning en verbetering van de doorbloeding.
Daarnaast bestaat fysiotherapie uit oefentherapie of bewegingstherapie. Ook met oefentherapie zijn verschillende doelen  te bereiken, zoals: versterken van spieren, beweeglijk maken van gewrichten en verbetering van de algemene conditie. Een onderdeel van oefentherapie is ook houdingstherapie, ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.

Fysiofitness

Voor patiënten die in aansluiting op de fysiotherapiebehandeling nog een bepaalde periode aan hun herstel willen werken. Met training in onze oefenruimte kunt u uw conditie verbeteren, uw spierkracht vergroten en verder herstellen na een blessure.

10 ritten kaart € 42,50 (1/2 jaar geldig).

Trainingstijden in overleg.